Compressor Koelkast 12v Camper  thumbnail

Compressor Koelkast 12v Camper

7 min read

Die vind Wendy zo lekker. peugeot expert camper. Voor het slapen gaan nemen we beide een warme douche want het koelt hier in de avond nog steeds flink af. Als we van de douche terug lopen naar onze tent zien we een Nederlandse auto staan. Eenzelfde Toyota Landcruiser waar Joris en Marthe mee reden

Het is vandaag onze laatste dag dat we met Dizzy gaan rijden in Afrika. Bijna een jaar lang heeft hij ons overal gebracht waar we wilden en is Dizzy echt ons ‘thuis’ geworden. Vandaag zullen wij de laatste 170 kilometer met hem afleggen richting Gordons Bay. peugeot expert camper. Een raar gevoel en met gemengde gevoelens maken we deze laatste rit

Gelukkig weten we de code van het hek en parkeren de auto op het erf. Als we de lunch op hebben komt Duncan met zijn gezin aan rijden. Het weerzien is gezellig en we kletsen de rest van de middag met ze bij. Naarmate de dag vordert gaat het steeds harder waaien, als dat maar goed gaat met de tent!? We verplaatsen de auto zodat we hopelijk wat gunstiger staan en niet al te veel last hebben van de wind vannacht.

Na het avondeten worden we door Duncan uitgenodigd mee te gaan voor een drankje in een pub aan de haven. Gezellig en dus stappen we met zijn vijven in de VW Kever, op naar de pub - peugeot expert camper. Het is goed dat de auto zo zwaar beladen is, want het waait erg hard en we worden bijna van de weg geblazen

Je hebt geen kind aan haar en ze staat gezellig te dansen en steelt de harten van alle andere bezoekers (peugeot expert camper). Wij zitten gezellig onder het genot van een rood wijntje (en John aan een alcoholvrij biertje) tot middernacht te kletsen. Op de terugweg waait het zowaar nog harder en Eli nodigt ons dan ook uit om in hun ‘dorm’ te komen slapen

Toyota Proace Camper

En dat was niet een heel slechte keus. We hebben goed geslapen ondanks dat John er halverwege de nacht nog even is uit gegaan om het regenzeil van de tent af te halen. Deze begon toch wel heel erg te klapperen waardoor we wakker werden. We slapen lekker uit. We doen binnen ontbijt omdat het nog steeds heel erg hard waait.

Hij is trouwens druk bezig om ergens anders een camping te beginnen. Hij overweegt Noordhoek, vlakbij Cape Point (peugeot expert camper). Na het ontbijt is Wendy zachtjes aan begonnen met het opruimen van de auto. Ik ben druk op het internet aan het zoeken voor een klein autootje voor als we thuis zijn

Wendy is op dat moment bezig met de was die ik vannacht heb binnen gehaald en op de voorstoelen heb gegooid. peugeot expert camper. Als Wendy de was opnieuw ophangt aan de droogmolen en 1 van mijn onderbroeken wil ophangen schrikt ze zich lam. Er zit een enorme spin in. Zo groot hebben we ze nog niet gezien en hij is volgens ons nog giftig ook

Ik ruim mijn gereedschap en kluskleren op. Die kluskleren steken we in een BBQ in de brand. Deze zitten onder de olie en smeer resten en heeft geen nut om mee terug te nemen naar Nederland (peugeot expert camper). Misschien als aandenken maar daarvoor hebben we dit blog al. Kleren die we niet meer meenemen naar Nederland doneren we aan de werkster van Duncan

Camper Belgium

Nog geen 10 minuten later zien we haar op mijn douche slippers door het huis lopen. Precies haar maat (peugeot expert camper). Die vrouw heeft enorme voeten!? Aan het einde van de middag checken we het weerbericht voor vannacht in Gordons Bay. Het gaat regenen. Dat is niet zo mooi want we hebben het regenzeil verwijderd vanwege de harde wind

We zijn toch de enigen hier dus de kamer delen we niet met anderen. We kunnen niet het risico nemen want de tent moet droog zijn als we deze in pakken. We weten namelijk niet hoelang het zal gaan duren voordat Dizzy weer in Nederland is. Als we inpakken met een natte tent hebben we de paddenstoelen erop staan tegen de tijd dat Dizzy weer in Nederland is.

In de ochtend nemen we samen met Duncan de verschepingsprocedure door, tekenen een aantal formulieren, overhandigen Duncan ons Carnet en sleutels. Het voelt niet fijn om de sleutels uit handen te geven en Dizzy achter te moeten laten, maar ja aan alle mooie dingen komt een eind (peugeot expert camper). Tegen het middaguur worden we door Duncan in zijn VW Kever naar Kaapstad gebracht

Wij doen ondertussen een broodje bij een eettentje in Longstreet. Duncan is snel klaar en schuift nog even bij ons aan met een bak koffie. Vervolgens zet hij ons af bij hostel Big Blue Backpackers, waar we de komende nachten zullen verblijven. We nemen afscheid van Duncan en checken in in het hostel.

’s Avonds eten we bij de Spur een lekkere steak en een T-bone en gaan vol en zat terug naar het hostel. We hebben ons gisteren vooral georienteerd naar wat voor souvenirs we mee willen nemen (peugeot expert camper). Nu dat we wat ideeen hebben opgedaan zijn we vandaag richting The Green Market gewandeld

Lening Voor Camper

Onderweg naar het centrum doen we ontbijt bij een Boulangerie. We zijn erg vroeg op de markt en een heleboel marktkooplieden zijn hun waar nog aan het uitstallen. Bij sommige kraampes krijgen we te horen dat we een speciaal prijsje zullen krijgen omdat we de eerste klanten zijn vandaag. We hebben een tactiek, Wendy doet voornamelijk het woord als ze iets wil hebben.

Ik reageer dan minder enthousiast en hierdoor zakt de prijs al aanzienlijk. Wendy gooit er dan nog wat bovenop om de prijs te laten zakken en zo kopen wij souvenirs voor wat wij vinden, een redelijke prijs, maar waarschijnlijk nog te veel - peugeot expert camper. Maar ach, wat zou het, wij vinden het het waard

Deze spulletjes willen we namelijk niet in onze backpack stoppen die onder in het ruim van het vluigtuig gaat. We lunchen bij het bekende restaurant met die twee goudgele bogen en terug naar het hostel doen we boodschappen bij de Spar voor het avondeten (peugeot expert camper). In de ochtend brengen we een bezoek aan het District 6 museum

Het museum toont een groot ontroerend verhaal aan de hand van de individuele verhalen van de bewoners van District Six (peugeot expert camper). Het museum toont ons de geschiedenis van deze wijk en hoe radicaal het blanke apartheidsregime te werk ging. Dit gedeelte van de stad was voorheen een multiculturele wijk tot het blanke apartheidsregime besloot om van dit gebied een ‘witte wijk’ te maken

Men werd naar een ander gebied verbannen en daar moesten zij hun hele bestaan weer opnieuw opbouwen, erg intrigerend (peugeot expert camper). Na het museum zijn we nogmaals de Green Market op gegaan op zoek naar de laatste souvenirs. Vervolgens zijn we weer naar het Waterfront gelopen om daar ook nog wat te shoppen en te lunchen

Citroën Spacetourer Camper Prijs

Wat zijn we toch een bijzonder ras. Om 11 (peugeot expert camper).00u staat onze excursie naar Robbeneiland gepland. Deze tickets hadden we al ruim twee weken geleden vastgelegd op het internet. Toen we gistereravond het weerbericht bekeken op het internet waren we lichtelijk ongerust. Er werd slecht weer voorspeld en bij heel slecht weer op zee varen de boten niet naar het eiland

Na het ontbijt lopen we naar het Waterfront en kopen nog wat drinken bij de Pick and Pay en doen ook nog een paar souvenirswinkeltjes aan die we nog niet hadden gezien (peugeot expert camper). Vergeleken met de markt zijn deze winkeltjes echt duur. Rond 10.30u arriveren we bij de Nelsoon Mandela Gate en precies om 11.00u varen we uit

De oceaan is redelijk vlak en de overtocht duurt een halfuur. Onderweg krijgen we op diverse schermen aanboord de geschiedenis over Robbeneiland uitgelegd (peugeot expert camper). Het eiland was voorheen een leprakolonie. In de jaren zestig werd het eiland in gebruik genomen als gevangenis voor voornamelijk politieke gevangenen. Het eiland staat het meest bekend omdat Nelson Mandela hier gevangen heeft gezeten

Op het eiland worden we in twee grote groepen opgedeeld. peugeot expert camper. De ene groep begint met de bustoer over het eiland en wij worden rondgeleid door de gevangenis. We krijgen de rondleiding van Jema, een ex-gevangene die vijf jaar heeft gezeten - peugeot expert camper. Hij had eind jaren zeventig een demonstratie opgezet tegen zwarte scholen