Table of Contents
Ook betaal je over een nieuwe en gebruikte auto BPM. BPM is een belangrijk onderwerp voor iedereen die een auto wil importeren, omdat het een aanzienlijk deel van de kosten bij import uitmaakt. export auto opkoper. De belasting is bedoeld om het gebruik van schonere en milieuvriendelijkere auto’s te stimuleren, waarbij de hoogte van de BPM afhankelijk is van de CO2-uitstoot van de auto
Hoe lager de uitstoot, hoe lager de BPM. Dit betekent dat zuinigere auto’s minder belast worden, wat aansluit bij het streven naar een schonere leefomgeving. De berekening van de BPM kan complex zijn, aangezien deze niet alleen afhankelijk is van de CO2-uitstoot, maar ook van het type voertuig, de leeftijd, en de algehele staat van de auto.
De meest voorkomende methoden zijn de forfaitaire tabel, de koerslijst, de taxatierapport, en de historische BPM. Het kiezen van de juiste berekeningsmethode is essentieel om de BPM zo laag mogelijk te houden, binnen de wettelijke richtlijnen. Veel mensen kiezen voor een online BPM calculator (export auto opkoper). Echter zien wij in de praktijk dat veel partijen deze niet volledig transparant programmeren, waardoor de consument niet altijd het voordeligst uit de bus komt
Onze partners en leden zorgen ervoor dat de BPM altijd zo laag mogelijk is, maar wel binnen de richtlijnen van de Belastingdienst, waardoor de kans op een controle of naheffing aanzienlijk verkleint. Wil je meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen als het gaat om BPM? Neem dan contact met ons op.
Deze wijzigingen zijn bedoeld om de aanschaf van milieuvriendelijke auto’s verder te stimuleren en de uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen. Het is belangrijk om deze veranderingen inzichtelijk te maken als je een auto overweegt te importeren in 2024 (export auto opkoper). Zo weet je zeker dat je niet voor verrassingen of onverwachte kosten komt te staan
Dit heeft grote gevolgen voor de keuze van voertuigen voor zakelijk gebruik. De BPM is de afgelopen jaren gestaag gestegen. Dit patroon zet zich voort in 2024, waardoor de aanschaf van nieuwe en geïmporteerde auto’s steeds duurder wordt. De FIOD heeft het aantal controles op BPM-aangiften opgevoerd (export auto opkoper). Dit benadrukt het belang van correcte BPM-aangifte en -berekening
Dit kan een significant belastingvoordeel opleveren, vooral bij auto’s met zichtbare gebruikssporen - export auto opkoper. Het is duidelijk dat de BPM-regelgeving in 2024 complex en aan verandering onderhevig is. Het is daarom van belang om goed geïnformeerd te zijn en, waar mogelijk, gebruik te maken van de expertise van professionals op dit gebied
Onze ervaring en kennis zorgen ervoor dat je altijd de meest voordelige en conform de regelgeving BPM-berekening krijgt. Wil je meer weten of heb je hulp nodig bij het importeren van je volgende auto? Neem dan contact. export auto opkoper met ons op en laat ons je helpen om de beste deal te vinden binnen de kaders van de Nederlandse wetgeving
Een elektrische auto kost je al snel meer dan 30.000 euro. Een flinke bak geld die niet iedereen heeft liggen. En als je dan kijkt naar de auto die je nu voor de deur hebt staan, vervult die waarschijnlijk nog prima zijn taak. Waarom moet het dan zoveel kosten om het milieu een handje te helpen? Vanuit duurzaamheidsperspectief zou je bovendien het argument kunnen aanvoeren dat het voorlopig beter is om de oude auto helemaal af te rijden.
Daar komt uiteraard nog bij dat voor een nieuwe elektrische auto de vraag speelt hoe ‘groen’ de stroom is waar deze op rijdt. In theorie bestaat er een gulden middenweg: je huidige auto (laten) ombouwen naar een elektrische auto (export auto opkoper). Daarmee hoef je in theorie alleen de accu en elektromotor te betalen in plaats van de hele auto, want de ombouw voor deze componenten staat immers al voor de deur
Daarom ging Business Insider eens op onderzoek uit om te kijken of dit ook echt zo is. Als eerste kwamen we terecht bij een Transition One, een Franse partij die flink aan de weg timmert met standaard ombouwkits die het, of een gecertificeerde andere partij, binnen een paar uur bij je huidige auto inbouwt.
En dat voor amper 5.000 euro. Voor zo’n bedrag zou je bijna tijdens je vakantie in Frankrijk een afspraak maken voor een ombouw. Maar er zitten wel wat haken en ogen aan het proces. export auto opkoper. Zo bouwen de Fransen op dit moment slechts zes automodellen om en gaat het hierbij vooral om kleinere auto’s
Daarmee is terugrijden vanaf het vakantieadres naar Nederland niet echt haalbaar. Je verandert je huidige auto eigenlijk in een stadsautootje. Maar als je een Mini Cooper voor de deur hebt staan die hoog nodig aan vervanging toe is, en je eigenlijk niet buiten de ring van Amsterdam komt, dan heb je voor 5.000 euro wel een hele prettige stadswagen die een stuk hipper en een stuk goedkoper is dan een Biro.
We spraken met directeur en mede-eigenaar Peter-Jan Schouten van EV Europe, een professionele ombouwer van auto’s naar elektrische versies en verkoper van elektrische aandrijflijnen. “Als je alleen al kijkt naar de kosten voor de componenten die nodig zijn, dan kan het al niet uit (export auto opkoper). Een accu waarmee je 100 kilometer kunt rijden, kost al snel 3 tot 4 duizend euro, en dan moet de elektromotor, het BMS (Battery Management System) en de inbouw er nog bij
“Je moet aan enorm veel eisen voldoen. Ook in Nederland is dat een uitdaging. Het is makkelijk om een goedkope elektromotor te kopen en in te bouwen, maar de RDW gaat daar waarschijnlijk niet mee akkoord”, zegt hij. Daarbij verwijst hij naar het proces dat hij doorliep met de elektromotor die hij nu zelf verkoopt.
De elektromagnetische straling die vrij kwam uit de motor voldeed niet aan de normen. export auto opkoper. Daarom heeft de motor die hij met zijn bedrijf ontwikkelde nu een specifieke isolatie waardoor de straling niet meer vrijkomt. Ook grote automerken beginnen met het aanbieden van een ombouwdienst. Renault riep onlangs het ‘Retrofit’-programma in het leven
Wat de specificaties hiervan zijn, laat de fabrikant niet weten. Wat het kost wel: tussen de 15.000 euro en 20.000 euro. Dat maakt het aanzienlijk duurder dan Transition One. Maar daarmee ook geloofwaardiger. Renault heeft het proces toegepast op een ‘vintage’ Renault 4 (en 5). Daarin schroefde het een ombouwkit van 11.900 euro, die het mogelijk maakt om tot 90 kilometer volledig elektrisch te rijden.
“Het gaat om een niet onaanzienlijke investering en dan heb je al snel te maken met liefhebbers die hun auto op de weg willen houden, of er wat vaker gebruik van willen maken zonder met het onderhoud te zitten. export auto opkoper.” Om een idee te geven: de retrofitters, zoals we de ombouwers van elektrische auto's voor het gemak maar even noemen, bieden ook veelal ombouwkits aan
Mocht je die ook nog ingebouwd willen hebben, dan komt daar nog een flink bedrag bij. “Er komt meer bij kijken dan de benzinemotor eruit halen en een elektromotor plaatsen. export auto opkoper. Er moeten speciale beugels worden gemaakt om alles te plaatsen en vaak moet de software worden aangepast als het om nieuwere auto’s gaat
Daarbij ontstaat de vraag of de prijzen zouden kunnen dalen als er, net als in het geval van Transition One, gestandaardiseerde pakketten op de markt worden gebracht. “Dat denk ik niet”, zegt Schouten. “Het zal hooguit een paar honderd euro per auto schelen. Het maken van deze custom-onderdelen is niet zoveel werk en de materiaalkosten zijn dat ook niet.
“Als wij nu ineens veel meer elektromotoren gaan bestellen, zal de prijs misschien met enkele procenten dalen. Het is echt niet heel veel. Dus netto zal het weinig uitmaken op de totaalprijs. export auto opkoper.” Voor een lagere investering moet je toch rekening houden met het feit dat je ombouwproject een stadswagentje wordt
Ben je bereid om meer geld te investeren, dan krijg je in sommige gevallen een gebruikte, maar volledige Tesla-accu van bijna 75 kWh, met alle voordelen en de actieradius die daarbij horen. Maar zelfs met het goedkoopste ombouwpakket moet je rekening houden met bijkomende kosten. Denk bijvoorbeeld aan de randapparatuur, zoals de airco en dergelijke die je werkend moet krijgen, en de software van de auto vervangen.
Kortom, er komt wat expertise kijken bij het ombouwen. export auto opkoper. Daarbij geldt ook nog eens dat de RDW, die uiteindelijk beoordeelt of jouw elektrische project de weg op mag, veel strenger wordt naarmate de auto jonger is. “Wij beginnen niet eens aan auto’s van 2014 of jonger. Het is bijna onmogelijk om hiermee aan de eisen van de RDW te voldoen zonder dat hier enorm veel extra kosten bijkomen”, geeft Schouten als voorbeeld
Deze zijn makkelijker om te bouwen, omdat ze in veel gevallen geen last hebben van allerlei technische snufjes die ook moeten werken met de elektrische aandrijflijn. Ook hoeven ze aan minder eisen te voldoen bij een goedkeuring bij de RDW. Maar het belangrijkste is wellicht dat eigenaren van klassiekers vaker bereid zijn om meer geld in hun waardevolle bezit te steken.
Anderzijds wordt het ombouwen van een klassieker naar een elektrische auto vaak ook gezien als een mogelijkheid om deze auto toekomstbestendig te maken, of beter nog: te kunnen gebruiken als dagelijks vervoer - export auto opkoper. Na een ombouw is het voor een groot gedeelte gedaan met de technische onbetrouwbaarheid die vaak gepaard gaat met het rijden in een oudere auto
Navigation
Latest Posts
Ingevoerde Auto Verkopen
Auto Verkopen Van Overleden Persoon
Wanneer Het Beste Je Auto Verkopen